Skupinový eshopmentoring – ohlédnutí


V červnu 2024 skončil pro 19 majitelek e-shopů 3měsíční online program pod názvem Skupinový eshopmentoring. Vedla jsem ho spolu s Ladou Müllerovou, která se svým partnerem vlastní a řídí e-shop Pethome.cz s obratem přes 130 mil. Kč. Ladiny předávala své zkušenosti s vyjednáváním s dodavateli a freelancery, SEO pro eshopy a řízením velkého e-shopu.

skupinový kurz pro eshopy vede jasmina bosanacová

Skupinový mentoring pro e-shopy

Měly jsme tu čest pracovat s úžasnými majitelkami e-shopů, které hledaly podporu při dosahování zisku a jeho růstu. Program jsme zaměřily na oblasti, které jsou klíčové pro úspěšný e-shop. Důraz jsme přitom kladly na změnu mindsetu neboli nastavení mysli, která většinu žen „drží při zemi“. To se projevuje například tím, že všechno kolem e-shopu dělají ony sami a nezbývá jim čas na to, co  vydělává opravdové peníze – konzistentní marketing zaměřený na potřeby cílové skupiny a zvyšování marže. Chtěly jsme ženy podpořit v tom se posunout z role „holka pro všechno“ do role „CEO e-shopu“. K tomu je potřeba rozumět marketingu a prioritám pro e-shop, naučit se delegovat a kontrolovat výstupy, plánovat a plán dodržet stejně tak i sledovat čísla e-shopu a vyvozovat závěry

Holky ocenily mou kouzelnou tabulku s výpočtem tzv. bodu zvratu, při kterém zjistily, jaký obrat vlastně potřebují, aby byly v černých číslech. Snadno si tak určily své číselné cíle. Ihned jsme začaly hledat příležitosti, kde snížit náklady a většina holek je našla – vyjednala si lepší ceny u dopravců a nasadila nástroje pro rychlejší expedici.  Dodaly jsme jim důvěru a odvahu, aby si následně vyjednaly u dodavatelů lepší marži nebo celkové podmínky, což se řadě také povedlo.

Aby e-shop dlouhodobě obstál, je klíčové najít unikátní konkurenční výhody e-shopu. Proto jsem zkoumaly konkurenci a hledaly nevyužíté příležitosti, které holky následně komunikovaly na e-shopech. Tvořily jsme taky marketingový plán a marketingový mix, optimalizovaly SEO, pracovaly s e-mailingem.

Každé tři týdny dostávaly účastnice nové úkoly, které následně prezentovaly ve skupině. Tento pravidelný cyklus úkolů a prezentací pomáhal účastnicím transformovat nové znalosti do konkrétních akčních kroků, které vedly k skutečným výsledkům.

Holky se mohly těšit na řadu bonusů, které jsme poskytly navíc. S externími specialistkami jsme se tak ponořily do tajů nových Google analytics 4 a do práce s Canvou. Na žádost účastnic jsem zařadila workshop s tipy pro práci v Shoptetu, s kterým jako Shoptet partner pracuji na denní bázi pro řadu jiných klientů. Dále každá z účastnic získala individuální zpětnou vazbu na svůj e-shop s konkrétními tipy, co a jak vylepšit.

Živé setkání s účastnicemi v Brně.

Přínosy programu bych shrnula takto:

  1. Osobní růst a podnikatelský rozvoj:
    Ve skupinovém eshopmentoringu jsme se snažily pomoci holkám dosáhnout konkrétních obchodních cílů a podpořit jejich osobní růst. Díky pravidelnému setkávání, sdílení zkušeností a vzájemné podpoře se ženy naučily vidět své e-shopy z nové perspektivy a využívat nové příležitosti k růstu.
  2. Důslednost a akce
    Jednou z klíčových ingrediencí úspěchu programu byla důslednost a aktivní provedení. Účastnice nejen poslouchaly rady a tipy, ale především je implementovaly do svých e-shopových aktivit. Každý nový úkol byl výzvou ke konkrétním krokům.
  3. Vzájemná podpora
    Obrovským přínosem pro všechny byla vzájemná podpora. Skupinové setkávání a sdílení úspěchů posilovalo motivaci a vytvářelo inspirativní prostředí pro dosahování dalších cílů a implementaci změn. Ženy jsme dále rozdělily do intimnějších skupinek po třech, ve kterých mohly na denní bázi spolupracovat. Vznikla tak nová a dlouhodobá přátelství.
  4. Měřitelné výsledky
    Důležitou složkou programu bylo zaměření na měřitelné výsledky. Holky nejen sledovaly růst svých e-shopů z hlediska prodejů, konverzního poměru, průměrné hodnoty objednávky, marži a zisku, ale také zaznamenávaly změny ve svém přístupu k podnikání a osobním rozvoji.
  5. Dlouhodobý efekt:
    Bylo pro nás důležité vytvořit dlouhodobý efekt, který podpoří ženy v dalším růstu jejich e-shopů i po skončení mentoringového programu.
mentoring eshopy

V programu jsme se účastnícím věnovaly osobně a řešily konkrétní výzvy jejich e-shopů.

Jsme nadšené, že většině holek povedlo dosáhnout lepších výsledků svých e-shopů. Mnohým z nich se investice do programu vrátila již v průběhu samotného trvání programu, což je pro nás obrovským potvrzením přínosu programu.

Naší čtvrtroční cestu jsme zakončily živým setkáním v Brně, kde jsme odměnily účastnice za jejich skvělou práci a nasazení. Každá z žen obdržela květinu jako symbol krásy a růstu, a také inspirativní knihu Ženy v ecommerce. Tato kniha obsahuje příběhy úspěšných žen v ecommerce světě a inspirovala nás k vepsání věnování: “S růstém Tvého e-shopu rosteš i Ty osobně.” Vydavatelem knihy je Expandeco – spolehlivý partner pro  e-shopy, které chtějí pohodlně a profesionálně expandovat do zahraničí. Mimochodem doporučuji od Expandeco odebírat jejích e-mailový newsletter, ve kterém si často najdu zajímavou analýzu nebo rozhovor s úspěšnými e-shopaři. 

Ženám jsme kromě květiny darovaly i knihu Ženy v ecommerce od Expandeco.

Setkání v Brně bylo nejen plné inspirace, smíchu a dobré energie a dodalo všem další pracovní motivaci. 

jasmina bosanacová skupinový eshopmentoring

Moc děkujeme na zmínky účastnic na sociálních sítích 😘

Jsem vděčná za tuto možnost, díky které jsme s Ladou poznaly řadu insiprujících podnikatelek. Těšíme se na další program pro podporu a růst žen s e-shopy!

Pár momentek z živého setkání v Brně.

Katka na setkání dorazila z Bratislavy.

Zajímá vás další kolo programu? Klikněte zde a zapište se na čekací listinu, abyste byli mezi prvními, kdo se o něm dozví.

Jak ti můžu pomoci