V červnu 2024 skončil pro 19 majitelek e-shopů můj 3měsíční online program pod názvem Skupinový eshopmentoring. Vedla jsem ho spolu s Ladou Müllerovou, která se svým partnerem vlastní e-shop Pethome.cz s obratem přes 130 mil. Kč. Lada předávala své zkušenosti s řízením velkého e-shopu a s vyjednáváním s dodavateli a freelancery.
S Ladou jsme měly tu čest pracovat s úžasnými majitelkami e-shopů. Program jsme zaměřily na oblasti, které jsou klíčové pro úspěch e-shopu.
Důraz jsme přitom kladly na změnu mindsetu , která většinu žen „drží při zemi“. To se projevuje například tím, že všechno kolem e-shopu dělají ony sami a nezbývá jim čas na to, co vydělává opravdové peníze – konzistentní marketing zaměřený na potřeby cílové skupiny a zvyšování marže. Chtěly jsme ženy podpořit v tom se posunout z role „holka pro všechno“ do role „CEO e-shopu“. K tomu je potřeba rozumět marketingu a prioritám pro e-shop, naučit se delegovat a kontrolovat výstupy, plánovat a plán dodržet stejně tak i sledovat čísla e-shopu a vyvozovat závěry.
Holky ocenily mou kouzelnou tabulku s výpočtem tzv. bodu zvratu, při kterém zjistily, jaký obrat vlastně potřebují, aby byly v černých číslech. Snadno si tak určily své číselné cíle. Ihned jsme začaly hledat příležitosti, kde snížit náklady a většina holek je našla – vyjednala si lepší ceny u dopravců a nasadila nástroje pro rychlejší expedici. Dodaly jsme jim důvěru a odvahu, aby si následně vyjednaly u dodavatelů lepší marži nebo celkové podmínky, což se řadě také povedlo.
Aby e-shop dlouhodobě obstál, je klíčové najít unikátní konkurenční výhody e-shopu. Proto jsem zkoumaly konkurenci a hledaly nevyužité příležitosti, které následně komunikovaly na e-shopech. Tvořily jsme marketingový plán , optimalizovaly SEO, pracovaly s e-mailingem.
Každé tři týdny jsme dávaly holkám nové akční úkoly, které následně prezentovaly ve skupině. Tento pravidelný cyklus úkolů a prezentací pomáhal účastnicím nové znalosti rychle přetavit do konkrétních kroků, které vedly k výsledkům.
Holky se mohly těšit na řadu bonusů. S externími specialistkami jsme se tak ponořily do tajů nových Google analytics 4 a do práce s Canvou. Na žádost účastnic jsem zařadila workshop s tipy pro práci v Shoptetu, s kterým jako Shoptet partner pracuji na denní bázi pro řadu jiných klientů. Dále každá z účastnic získala individuální zpětnou vazbu na svůj e-shop s konkrétními tipy, co a jak vylepšit.
Přínosy programu bych shrnula takto:
- Osobní růst a podnikatelský rozvoj:
Ve skupinovém eshopmentoringu jsme se snažily pomoci holkám dosáhnout konkrétních cílů. Díky pravidelnému setkávání, sdílení zkušeností a vzájemné podpoře se ženy naučily vidět své e-shopy z nové perspektivy a využívat nové příležitosti k růstu. - Důslednost a akce
Jednou z klíčových ingrediencí úspěchu programu byla důslednost a akční kroky. Holky nejen poslouchaly rady a tipy, ale především je implementovaly do svých e-shopů. Každý nový úkol byl výzvou ke konkrétním krokům. - Vzájemná podpora
Obrovským přínosem pro všechny byla vzájemná podpora, setkávání a sdílení. Ženy jsme dále rozdělily do intimnějších skupinek po třech, ve kterých mohly na denní bázi spolupracovat. Vznikla tak nová přátelství. - Měřitelné výsledky
Holky nejen sledovaly růst svých e-shopů z hlediska prodejů, konverzního poměru, průměrné hodnoty objednávky, marži a zisku, ale také zaznamenávaly změny ve svém přístupu k podnikání a osobním rozvoji. - Dlouhodobý efekt
Bylo pro nás důležité vytvořit dlouhodobý efekt, který podpoří ženy v dalším růstu jejich e-shopů i po skončení mentoringového programu.
Jsme nadšené, že většině holek povedlo dosáhnout lepších výsledků svých e-shopů. Mnohým z nich se investice do programu vrátila již v průběhu samotného trvání programu, což je pro nás obrovským potvrzením přínosu programu.
Naší čtvrtroční cestu jsme zakončily živým setkáním v Brně, kde jsme odměnily účastnice za jejich skvělou práci a nasazení. Každá z žen obdržela květinu jako symbol krásy a růstu, a také inspirativní knihu Ženy v ecommerce. Tato kniha obsahuje příběhy úspěšných žen v ecommerce světě a inspirovala nás k vepsání věnování: “S růstém Tvého e-shopu rosteš i Ty osobně.” Vydavatelem knihy je Expandeco – spolehlivý partner pro e-shopy, které chtějí pohodlně a profesionálně expandovat do zahraničí. Mimochodem doporučuji od Expandeco odebírat jejích e-mailový newsletter, ve kterém si často najdu zajímavou analýzu nebo rozhovor s úspěšnými e-shopaři.
Setkání v Brně bylo nejen plné inspirace, smíchu a dobré energie a dodalo všem další pracovní motivaci.
Jsem vděčná za tuto možnost, díky které jsme s Ladou poznaly řadu insiprujících podnikatelek. Těšíme se na další program pro podporu a růst žen s e-shopy!