Proč je e-mailing klíčový pro úspěch e-shopu (a proč nestačí jen reklama)


Pokud provozujete e-shop, jedna z nejzásadnějších věcí, kterou musíte pochopit, je tato:

Získat nového zákazníka je mnohem dražší než udržet stávajícího.
Až 5x dražší

Podle dat společnosti Invesp stojí přivedení nového zákazníka pětkrát více, než přesvědčit k opakovanému nákupu toho, kdo už u vás nakoupil. Toto potvrzují i mé dlouhodobé zkušenosti z e-shopařiny.

Přesto většina menších e-shopů spoléhá na lákání nových zákazníků přes reklamu a prodlužují si tak svou cestu k ziskovosti. A čas jsou peníze.

Jak tedy motivovat k dalším nákupům?

Neefektivnějším nástrojem pro e-shopy je starý dobrý e-mailing. A teď namítáte: „Já ale nechci být otravná. Sama ty e-maily nesnáším.“ Je zcela na vás, jak se jako majitelka e-shopu k e-mailingu postavíte, abyste s tím byla v pohodě a e-mailing plnil účel (a tím je budování důvěry a reaktivace k dalším nákupům). Opravdu nemusíte posílat otravný spam. Níže si ukážeme příklady.

Co se děje po prvním nákupu

Představte si, že jste zaplatila reklamu na Facebooku, která vám přivedla zákaznici, a ta u vás poprvé nakoupila. Tady to může skončit. Paní na název vašeho e-shopu pravděpodobně do několika týdnů zapomene. A příště nakoupí u toho, jehož reklama jí znovu zaujme a nemotivuje k nákupu.

Proto je důležité s touto zákaznicí udržet a upevnit vztah jako předpoklad pro další a další nákup.

Ano, může vás sledovat na sítích. Ale kolik z vaších sledujících opravdu vidí obsah, který na sítě dáváte? Pokud vám to funguje, pak je to skvělý. Ale i přesto zvažte e-mailing, protože databáze je vaše, zatímco o stránku na sociální síti můžete přijít a začínáte od nuly. Pro větší stabilitu a jistotu se ten e-mailing taky hodí.

Proč e-mailing pro e-shopy funguje?

E-mailing vám umožní:

  • Automatizované e-maily – jednou nastavíte a e-mail se odešle těm, kteří splní stanovené pravidlo
  • Připomínat se – a dávat prostor k „dozrávání“ k nákupu
  • Budovat důvěru – edukativním obsahem, příběhem značky nebo zákazníků
  • Zvyšovat hodnotu objednávky – např. skrze doporučení doplňkových produktů
  • Získávat další nákupy – motivace časově omezenými akcemi (nemusí se jednat jen o slevu), novinkami…
  • Segmentovat zákazníky – a mluvit s každou skupinou jinak

Navíc – většina zákazníků nenakoupí napoprvé. Potřebují čas a hodně kontaktů se značkou a e-shopem, aby dozráli k (dalšímu) nákupu.

Kolem e-mailingu je ovšem řada otázek

První, která vás napadne je „Jaký e-mailový nástroj je pro můj e-shop vhodný“?  Většina mých klientek, které mají e-shopy na krabicových řešeních typu Shoptet nebo Upgates, používá Ecomail a Leadhub. I když se někomu zdá více technický, osobně dávám přednost Leadhubu, který je z mého pohledu propracovanější.

Možná si říkáte, že e-mailing nefunguje. Nebo naopak máte nereálná očekávání. Proto je dobré vědět, že e-maily otevírá asi 25 % příjemců a jen pár procent z nich nakoupí. U databáze o 1000 kontaktech můžete tedy očekávat, že si e-mail otevře 250 lidí. A dále záleží na jeho obsahu, zda pár z nich nemotivuje k objednávce.

Nicméně doporučuji s e-mailingem začít co nejdříve, i pokud máte nový e-shop. Zde jsou důvody:

1) do určitého počtu kontaktů máte nástroj zdarma
2) budete mít dost času se učit a testovat, co funguje a co méně než bude databáze větší

Nechcete se do e-mailingu pouštět sama?

Je rozumné si říci o pomoc, pokud s e-mailingem nemáte zkušenosti. Mé klientky se často zaseknou již při úvodním nastavení a ověření domény. Dalším kámenem úrazu je napsat Váš úplně první e-mail. Trvá hodiny, než ho dáte jakžtakž dokupy. A nakonec se objeví strach e-mail vůbec odeslat.

I když se e-mailing může zdát jednoduchý (a časem je), začátky mohu být náročné.

Zvažte proto, zda máte čas vše studovat a objevovat sama. Možná se vám vyplatí mít k ruce někoho, s kým vše zvládnete mnohem rychleji.

Ráda vám pomohu vybrat e-mailový nástroj právě pro vaše potřeby. Pokud zvolíte Ecomail nebo Leadhub, udělám za vás registraci, úvodní nastavení a ověření domény. Dále promyslíme vhodné automatizace, které vám mohu rovnou nastavit. V nástroji vás zaškolím, pomohu s vaším prvním e-mailem a dám tipy, které vám usnadní začátky.

Usnadním vám začátky s e-mailingem. Rezervujte si konzultaci zdarma.

Konzultace zdarma