Své zkušenosti a znalosti z marketingu a e-shopů sbírám již 15 let. Působila jsem v marketingu německého e-shopového gigantu, který má v nabídce přes 500.000 položek a působí celosvětově. Nejvíce mě ale naučil můj vlastní e-shop, o kterém píšu níže.

Neustále se učím a zkouším nové nástroje v praxi. 

Poslední roky se vzdělávám především online. Sleduji nejen české marketingové specialisty, nýbrž i zahraniční, především ty americké.

Jsem Shoptet partner – pracuji denně v administraci Shoptetu a mohu vám kvalitně nastavit a zprovoznit i váš e-shop.

Specializuji se především na marketingové strategie v počátečních fázích e-shopu. Tu totiž vnímám za kritickou  – v ní se dělá nejvíce chyb a uteče zbytečně nejvíce peněz. 

Ať už rozjíždíš svůj e-shop s vlastnoručně vyrobenými výrobky, vybranými výrobky od jiného výrobce nebo chceš e-shop jako doplněk ke svým online produktům, jsem tu pro Tebe. Uchopíme Tvůj projekt dobře hned v začátku.

Vlastní projekt

Před narozením třetího dítěte jsem se spustila vlastní projekt: živé akce v kombinaci s e-shopem (www.jumpingclay.cz). Myslela jsem si, že pro svůj malý a úzce specializovaný e-shop použiji to, co jsem se naučila z mé práce v marketingovém oddělení velkého e-shopu. Že stačí e-shop spustit, zaplatit si reklamy na FB a Google, být na Heurece a Zboží a že se to rozjede samo.

Jak já se mýlila

Rozjet e-shop sama s miminkem v ruce je zatraceně těžké. Některé důležité fáze jsem v tom shonu nepřevedla do praxe. Kde byla analýza poptávky a ideálního zákazníka? Kvalitní obsah? Emailing hned zpočátku? Kvalitně uchopené sociální sítě? Na ně už nebyl čas. 

Přesto po mých službách i výrobcích byl v době před pandemií stoupající zájem. Vyškolené lektorky vedly dílničky modelování na dětských oslavách, ve školách a školkách, na výstavách i velkých eventech o desítkách dětí. E-shop sloužil jako druhý prodejní kanál, živé akce mu dělaly reklamu.

Pandemie ovšem utnula možnost živých akcí a já se rychle mezi online výukou se staršími dětmi doma a vařením soustředila na e-shop. Postupně jsem napravila své chyby ze začátku podnikání a díky stoupajícímu obratu e-shopu se mi podařilo překonat toto těžké období.  A to navzdory tomu, že mými zákaznicemi byly především učitelky a maminky, které najednou skončily s dětmi doma na online výuce a na mou modelínu neměly čas. 

Když mi ovšem výrobce mého zboží sdělil nové nevýhodné cenové podmínky, byla to pro mě rána. Co teď? Marže klesne a provoz e-shopu je nákladný. Po dlouhém přemýšlení jsem se rozhodla, že své zásoby zboží přes e-shop doprodám.  

Během svého podnikání jsem poznávala další ženy, které rozjížděly e-shop. Skoro všechny neměli s e-shopem a online marketingem žádné předchozí zkušenosti. Zjistila jsem, že mě nesmírně naplňuje předávat dál své znalosti a zkušenosti a tak jim pomáhat. 

Proto vám dnes nabízím možnost se na svou e-shopovou cestu vydat se mnou. S ženou, která si podobnou cestu nejen již prošla, ale má náskok v marketingových znalostech.