Každý majitel nebo majitelka e-shopu hledá způsob, jak zvýšit počet návštěvníků a přivést zákazníky, kteří skutečně nakoupí. Zřejmě se shodneme, že nejrychlejší cestou jsou placené reklamy. Ale dnes už taky velmi drahou.
E-shopaři obvykle volí mezi dvěma přístupy:
-
Investovat do kurzu a naučit se reklamy spravovat samostatně.
-
Spolupracovat s reklamním specialistou nebo agenturou a platit za nastavení a správu.
Existuje také třetí možnost – využití aplikace Tanganica, která automatizuje tvorbu a správu reklamních kampaní pomocí umělé inteligence.
Co je to Tanganica?
Tanganica je česká aplikace pro automatizované reklamy, která využívá prvky umělé inteligence (AI) ke správě kampaní na několika reklamních platformách:
-
Google Ads (včetně Performance Max, Shopping a dynamických textových kampaní)
-
Meta Ads (Facebook, Instagram – dynamické produktové reklamy)
-
Bing Ads (Performance Max, Shopping a textové reklamy)
V jednom rozhraní tak spravujete reklamy v různých systémech. Navíc, Tanganica díky velkému objemu dat i od jiných e-shopů dokáže kampaně dodatečně optimalizovat. Reklamy můžete spustit pro český trh nebo i zahraniční.
Tanganiku vyvinuli Filip Svárovský a Robert Tichý kolem roku 2020. Do dneška aplikaci stále vylepšují, aby e-shopařům poskytovala co nejlepší výsledky z reklam. Přidali například prémiové funkce jako je tvorba AI produktových fotografií a textů nebo diagnostiku průchodu košíku.
Jaký je rozdíl mezi Tanganikou a Shoptet kampaněmi?
| Funkce | Tanganica | Shoptet kampaně |
|---|---|---|
| Google Performance Max | ✅ | ✅ |
| Google Shopping | ✅ | ❌ |
| Meta (Facebook, Instagram) | ✅ | ❌ |
| Bing Ads | ✅ | ❌ |
| AI optimalizace | ✅ | ❌ |
Z tabulky vyplývá, že Tanganica nabízí širší výběr reklamních formátů a platforem, zatímco Shoptet kampaně se zaměřují primárně na Google Ads.
Proč Tanganicu vyzkoušet pro svůj e-shop?
Tanganica mi příjde zajímavá z několika důvodů:
-
Možnost správy reklam bez nutnosti externí agentury.
-
Propojení více platforem (Google, Meta, Bing) z jednoho rozhraní.
-
Podpora uživatelů při nastavování i vyhodnocování kampaní.
-
Fakturace s DPH bez potřeby identifikované osoby pro neplátce.
-
Platba formou provize jen z realizovaných objednávek namísto fixních poplatků za správu kampaní, jako je tomu u agentur a specialistů.
Cena anebo kolik Tanganica stojí?
Model odměny v Tanganice je založen na provizi ve výši 5 % z hodnoty realizované objednávky (procento provize se snižuje při vyšších obratech). Zbytek rozpočtu směřuje přímo do kreditů reklamních systémů (Google, Meta, Bing). Neúčtují se další fixní poplatky za správu kampaní.
Například při objednávce v hodnotě 2 000 Kč činí provize 100 Kč.
Jak to vypadá uvnitř Tanganiky?
Podívejte se na záznam webináře, ve kterém jsem vyzpovídala tým Tanganiky.
Pro koho je Tanganica určena
Tanganica je vhodná pro malé, střední e-shopy i velké e-shopy, které chtějí zefektivnit reklamu. Doporučuji ji i začínajícím e-shopařům jako první otestování reklam, stejně tak i e-shopům, které již reklamy provozují ve vlastních reklamních účtech. Stávající reklamy můžete nechat běžet.
Časté otázky
Je Tanganica vhodná i pro malý začínající e-shop?
Ano. Dle týmu Tanganiky je aplikace skvělá pro otestování zájmu o váš sortiment. Je ovšem vždy potřeba přihlédnout i k samotnému e-shopu, tj. zda je pro návštěvníky atraktivní v něm nakupovat. Reklamy mohou totiž přivést návštěvnost, ale to, zda lidé nakoupí závisí pak už na řadě dalších faktorů – např. vzhledu e-shopu, ceně produktů, důvěryhodnosti e-shopu, platebních metodách… Pokud by se dělo to, že vám návštěvnost chodí, ale méně než 1,5 lidí ze 100 objednají, pak je potřeba upravit e-shop.
Jakou částku je vhodné investovat do Tanganiky?
Můžete začít s 5000 Kč, abyste viděli první výsledky.
Pracuje Tanganica s PNO?
Ano. V nastavení si stanovíte vaše nejvyšší možné PNO, při kterém se vám reklamy ještě vyplatí a systém se bude snažit ho dodržet. Zadáte-li nerealisticky nízké PNO, může se stát, že Tanganica nedoručí žádné výsledky. (PNO – podíl nákladů na obratu)
Mohu vyloučit některé produkty a kategorie, aby se nezobrazovaly?
Ano, můžete a dokonce je to i vhodné. Například produkty s nízkou marží nebo takové, které nyní nemají sezónu je určitě vhodné z reklamy vyloučit.
Co dělat, pokud po měsíci zjistím, že s výsledky nejsem spokojen(á)?
Napište si o schůzku týmu Tanganiky a oni se s vámi bezplatně podívají přímo na vaše reklamy a e-shop a dají doporučení, jak dál.
Co mám dělat, pokud je chyba na straně e-shopu a nevím, kde a jak to napravit?
Pak je vhodné se poradit s konzultantem na e-shopy, který vám udělá analýzu e-shopu. Můžete se obrátit i na mě.
