Máte e-shop a přemýšlíte, jak rychle zvýšit počet objednávek? Než se pustím do popisu jedné z možnosti, kterou jsou reklamy pomocí aplikace Tanganica, dovolte mi na úvod říci důležitou poznámku.
Jakékoliv reklamy nepřinesou požadovaný efekt, pokud:
1. Máte produkt, o který není dostatečný zájem. Popř. ho nabízíte za cenu, která není konkurenceschopná.
2. Váš e-shop působí nedokončeným a nedůvěryhodným dojmem, který odradí návštěvníky od toho vám zanechat své osobní údaje a provést u vás platbu.
3. Na produktové stránce a e-shopu chybí důležité informace, které jsou pro případný nákup důležité (doba dodání, popisek produktu, velikost apod.).
Nejprve tedy zvažte, v jakém stavu je váš e-shop a případně zapracujte na vzhledu produktových stránek, potažmo celého e-shopu. Pokud si nevíte rady, můžeme se na váš e-shop spolu podívat v rámci mé konzultace zdarma.
Nyní přejděme k povídání o Tanganice.
Tanganica je česká aplikace, pomocí které spustíte produktové reklamy pro svůj e-shop
- bez marketingového specialisty, který vás stojí pár tisíc za nastavení reklam. Tyto peníze tedy můžete investovat do samotných reklamních systémů.
- bez nutnosti zakládat účet pro Google Ads či v Meta business manageru, které by jinak byly nezbytností pro spuštění reklam.
- bez hlubších znalostí reklamních systémů.
Za vznikem této inovativní aplikace stojí trojice mladých marketingových nadšenců Samuel Machat, Filip Svárovský a Robert Tichý. Vlastně celý tým Tanganiky je opravdu mladý. Když jsem s Tanganikou organizovala online webinář pro majitelky e-shopů z mé FB skupiny Ženy s e-shopem, cítila jsem se jako staré železo. Byl mezi námi rozdíl asi 15-20 let.
Záznam webináře můžete shlédnout zde.
Jdeme se nyní podívat na to, co vás čeká, když se rozhodnete Tanganiku vyzkoušet.
- Musíte se zaregistrovat a vytvořit si účet u Tanganiky
- Budete potřebovat nahrát do aplikace URL produktového XML feedu z vašeho e-shopu
- Poté si určíte, jaký má pro vás smysl mít podíl nákladu na obratu (PNO). Tj. kolik % chcete, aby náklady na reklamu činily.
- Nasdílíte přístup do svého Google Analytics účtu, který máte napojený na e-shop – tedy doufám, že máte… (pro reporting a data pro optimalizaci reklam)
- Vyberete 1 až 3 reklamní formáty, které zatím Tanganica nabízí- viz dále
- Nahrajete finanční kredit pro dané reklamí formáty, tj. kolik chcete do reklam investovat
Tanganica umí pracovat momentálně s 3 reklamními formáty:
A cena?
Tanganica si bude od vás účtovat jen v případě, že reklamy přinesou objednávky. Provize aplikace jsou 3 %. Počítat musíte samozřejmě s kreditem do jednotlivých reklamních systémů.
Chcete ušetřit i za provoz Tanganiky?
Při registraci u Tanganiky přes náseldující odkaz budete mít 2 měsíce provozu zdarma: Vyzkoušet reklamy přes Tanganica.