Budovat e-shop je časově náročné. Pokud se rozhodneš ho rozjet při dětech, budeš neustále mít pocit, že nestíháš. Často také řešíme nedostatek zkušeností, strach být vidět nebo připomínky okolí. Stále se musíš učit pracovat s novými online nástroji. Zvládnutím administrace e-shopu to zdaleka nekončí.
Mnoho žen si na vše chce přijít sama. Je to v pořádku. Má to ale jednou obrovskou nevýhodou: je to časově i finančně náročné. Udělat chybu, poučit se z ní a udělat to příště jinak (možná správně) stojí zkrátka čas a (tím pádem) ušlý zisk. Ale Ty ten čas nemáš. I pokud jsi na rodičovské dovolené, je možné, že budeš stát na místě další 2 roky, abysi zjistila, že podnikání není pro Tebe. Bez obratů a nadšených zákazníků se u Tebe vytratí prvotní nadšení a motivace pokračovat dál. A to je velká škoda.
Možná stačilo jen najít si včas správnou podporu a vše mohlo být jinak.
Najít tu správnou podporu od jiné ženy, mentorky, která je na své cestě dál, hraje klíčovou roli pro Tvůj úspěch. Zde je 5 hlavních důvodů, proč.
1. Mentorka Ti rozumí
Nic se nevyrovná podpoře od člověka, který ví, jakou situací si procházíš. Ženy ženám lépe rozumí, protože se nachází v podobných situacích a řeší podobné výzvy – podnikání s dětmi, domácnost, čas i na sebe a partnera. Najdi si takovou mentorku, která Ti lidsky sedne a víš, že její životní situace byla podobná Tvé.
2. Mentorka Tě ochrání před chybami
Žena, která e-shop má nebo ho sama provozovala, je pro Tebe to nejlepší vedení. Prošla si chybami a Ty se jim tedy můžeš vyhnout. Na rozdíl od specialistů na určitou oblast, ona ví, co znamená starat se o sklad, nákup, marketing a celkovou strategii. A často s dětmi na hlavě.
3. Vidí velký obrázek
Když rozjíždíš e-shop nebo jsi se zasekla, potřebuješ jasný plán a motivátora. Můžeš spustit e-shop v naději, že si ho lidé najdou a že na něm opravdu nakoupí. Nebo pochopit, že jen mít e-shop nestačí.
Aby e-shop prodával, potřebuješ do něj nalákat lidi z různých zdrojů. Které to jsou? Může jít o placenou i neplacenou návštěvnost z cenových srovnávačů, vyhledávačů, sociálních sítí, e-mailingu, článků v médiích. Můžete se prezentovat a prodávat i na živých akcích (až to půjde) nebo prodej podporovat digitálními produkty. Ve všech fázích svého podnikání je dobré mít někoho, kdo zhodnotí, do kterých marketingových kanálů se opřít. Do kterých investovat a v jaké chvíli.
Požádej o radu ženu, která online marketingu rozumí v celé jeho šíři. Vyzkoušela si sama na svém projektu různé marketingové kanály a ví, co od nich očekávat. Dívá se tedy na marketing e-shopu v jeho plné šíři.
4. Drží krok se změnami v oboru
Nemusíte být markeťačka, abyste si všimla, že se technologie i nákupní chování lidí mění poslední roky opravdu rychle. Dobrá mentorka sleduje změny a testuje je v praxi. Nedrží se toho, co se naučila před 5 lety zuby nehty, ale neustále se přizpůsobuje změnám a učí se. Šetří Ti tedy čas, který by si jinak sama musela vynaložit, aby jsi vše sledovala a učila se sama.
5. Rozšíří Ti obzory
Podnikání je ta nejlepší škola života, jakou jsi si mohla vybrat. Je to cesta poznávání sama sebe a osobního rozvoje. Díky podnikání máš příležitost poprat se s bloky, které Ti brání v růstu.
Bojíš se ukázat? Bojíš se zvednout telefon a nabídnout své zboží jiným obchodníkům? Máš finanční bloky? Držíš se příliš při zemi?
Tvá mentorka si tímto též prošla. Jinak by nebyla, kde je teď. Dokáže poznat, co Tě drží zpátky a co by Ti pomohlo, abysi konečně roztáhla křídla a vybudovala svůj vysněný e-shop! A tím pádem měla svobodné podnikání, které při správném nastavení procesů můžeš částečně provozovat třeba i od moře!
I Ty si můžeš dovolit nebýt na vše sama
Uvažuješ nad e-shopem? Nebo ho již máš a cítíš, že potřebuješ podporu a vedení?
Napiš mi kliknutím na tlačítko níže. Zdarma a nezávazně si popovídáme o Tvém projektu. Nastíním Ti, jak bych Ti mohla pomoci. Sama pak rozhodneš, zda je to pro Tebe to pravé.