5 dobrých důvodů, proč psát na e-shopu blog

Blog e-shop

Já vím, psát blog vyžaduje čas. A toho máme málo. Moc dobře to znám – maminky malých dětí ví, o čem mluvím.

A ano, výsledky neuvidíš hned, spíše za měsíce a roky.

Nicméně, je to skvělý kanál, kterým zdarma na e-shop přivedeš relevantní publikum, buduješ důvěru, vzděláváš a posiluješ svou roli odborníka v oboru. A to přeci chceš! 

Takže ano, má smysl věnovat blogu čas.

Můj tip: Dej si cíl, že před spuštěním e-shopu napíšeš 7-10 článků. S každým článkem Ti to půjde lépe a rychleji. Navíc už budeš mít nějakou praxi a průběžně se Ti budou psát jednodušeji než kdybysi začínala od nuly.

1. Blog přivádí návštěvníky

Přes blogové články se u se řada lidí o e-shopu dozví. Jak to? Když někdo na Google nebo Seznamu hledá něco, o čem píšeš na blogu, vyjede mu Tvůj článek ve výsledcích. Může se tak prokliknout do e-shopu. Na rozdíl od prokliku z reklam je tento zdarma

Je jen na Tobě, jak v blogovém článku návštěvníka zaujmeš. Zakomponuj do článku nenásilně a v širším kontextu prokliky na konkrétní produkty z e-shopu. Nebo pod článek umísti tlačítko odkazující na e-shop. 

Články sdílej na sociálních sítích a použij je jako obsah e-mailingu. Jedním článkem tak organicky (tj. neplaceně) přivádíš k sobě návštěvníky, které Tvé téma zajímá. 

Příklad z e-shopu s výrobky z levandule: Na českém trhu je několik pěstitelů levandule. Aktuálně pomáhám jednomu z nich. Řešili jsme i blog. Definovali jsme si ideálního zákazníka a konkrétní nadpisy článků, které by ho v souvislosti s levandulí mohly zaujmout. Vyšlo nám, že to může být: 10 úžasných receptů s levandulí, Úzkost můžete vyřešit přírodně pomocí levandule, 5 drinků s levandulí, které oslní Vaše hosty nebo Jak zahojit ránu bez jizvy přírodní cestou. Do všech článků vložíme prolinky na konkrétní produkty z e-shopu a také odkazy na další články, abychom návštěvníka co nejdéle udrželi na stránce.

2. Zvyšuje pozici e-shopu ve vyhledávačích

Magické slůvko SEO a blog skvěle kamarádí. V blogu máš totiž dost prostoru si pohrát s klíčovými slovy, na které chceš, aby lidi Tvůj e-shop našli. Použij klíčová slova v nadpise i v popisu stránky (meta tag “discription”) – právě tyto dvě informace se zobrazí ve výhledávačích, tak si dej záležet, aby byly opravdu relevantní a nalákaly ke kliknutí. Vyhledávače mají rádi, když se lidi na stránce zdržují. Znamená to, že našli to, co hledají. Takové stránky vyhledávače upřednostňují.

3. Buduješ důvěru a pozici odborníka v oboru

Se svými klientkami začínáme popisem ideálního zákazníka. Poté si sepíšeme, co vše by ho mohlo v souvislosti s naším tématem zajímat (příklad s levandulí z bodu 1). Když lidé poté narazí na Tvé blogové články, získávají časem dojem, že nejsi jen prodejce, ale že danému tématu opravdu rozumíš. Budou  si Tě tak s daným tématem spojovat, což je super. A až se budou rozhodovat, kde koupí,  zvyšuje se pravděpodobnost, že jim naskočíš právě Ty.

Pomocí blogu tedy vzděláváš a šíříš osvětu- vysvětluješ, jak co funguje, jak se to používá, k čemu je to dobré, vlastní a cizí zkušenosti apod.

4. Skvělý nástroj pro fázi SEE a THINK

Pokud teď nevíš, co co jde, krátce vysvětlím. Světově uznávaný online marketér Avinash Kaushnik popsal 4 fáze, kterými my jako zákazníci procházíme. 

  1. SEE – vidět: nejdříve se o produktu musíme vůbec dozvědět, že existuje
  2. THINK – přemýšlet: fáze, kdy začínáme uvažovat, že ho potřebujeme.
  3. DO – výběr a nákup
  4. CARE – pečovat o zákazníky a motivovat je k opakovaným nákupům.

Dobrý, že? Dává to smysl. Jednoduché a srozumitelné pro všechny. Proto zaměř své aktivity na pokrytí všech 4 fází (pokud se mnou na svém e-shopu budeš jednou spolupracovat, společně si vytvoříme plán, jak zachytit zákazníka ve všech zmíněných fázích). 

Obsah na blogu patří k nástrojům, který nasazujeme pro fázi See a Think. Pracujeme na tom, aby se o nás náš ideální zákazník dozvěděl. A také na tom, abychom mu ukázali, proč to, co nabízíme, potřebuje. 

5. Blog jako kanál pro spojení se zákazníky

Vše, co byste chtěli sdělit svým zákazníkům, můžete sepsat do článku na blogu. Neomezujte se jen na sociální sítě, použijte sílu blogu a na článek ze sociálních sítích odkažte – přivedete na svůj e-shop opět návštěvnost. Rozhodli jste se rozšířit sortiment? Napište o tom článek – proč jste se tak rozhodli a co to zákazníkům přinese. Zavedli jste novou službu nebo nový způsob dopravy? Opět je to téma na krátký článek. Chystáte se na trhy a živé akce v průběhu roku?  Nebo se chcete podělit se zákazníky o své dojmy z již proběhlé akce? Využijte blog.

Můj tip:

Říkej čtenáři, co má dál udělat. Myslím tím, zabuduj do článku nebo pod něj tzv. výzvu k akci. Doporuč mu své další články nebo ho odkaž na konkrétní výrobky z blogu. Lidé očekávají, že jim naznačíš, kudy dál a pro Tebe to znamená, že můžeš návštěvníka lépe vést směrem ke konverzi, registraci k odběru newsletteru či jiné akci.

Má výzva k akci

Uvažuješ nad e-shopem? Nebo ho již máš a cítíš, že potřebuješ vedení?

Napiš mi kliknutím na tlačítko níže. Zdarma a nezávazně si popovídáme o Tvém projektu. Nastíním Ti, jak bych Ti mohla pomoci.  Sama pak rozhodneš, zda je to pro Tebe to pravé.